Đánh giá, so sánh một số phương pháp phân lớp đối tượng ứng dụng trong các dịch vụ quảng cáo dựa trên nội dung ảnh

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả:

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 659.1 Advertising

Thông tin xuất bản: Khoa học và Công nghệ các trường đại học kỹ thuật, 2013

Mô tả vật lý: 145-151

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 557231

 In this paper, the authors address the problem of automatic object classification from images. Specifically, the authors develop three approaches: (1) Haar-like feature based combined with Cascaded Adaboost Classifier
  (2) Histogram of Oriented Gradient combined with Support Vector Machine and (3) Gist descriptor using K- Nearest Neighbors. Currently, each method has been shown to be efficient for specific kinds of objects (1 - hand posture, 2 - standing person, 3 - natural scene). the authors then evaluate the performance (in term of computational time and precision) of each method on a predefined and challenge database containing 10 types of object classes. The experimental results allow us to choose the most robust one to deploy an image content based ads system.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH