Hệ thống đặt vé điện tử và dự định mua vé trực tuyến của hành khách

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Phương Thảo Hoàng

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 069.56 Lending and rental collections

Thông tin xuất bản: Phát triển Kinh tế, 2013

Mô tả vật lý: 32-44

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 557729

The aim of research is to identify the importance of factors that influence customer intention of purchasing electronic air ticket (e-ticket). The research compares the difference in purchasing intentions based on e-ticketing between demographic groups of age, income, educational level, and online shopping experience. With the sample size of295 travelers, the regression models and ANOVA test are used to process and explain data. The research detects four components, namely, perceived system usefulness, perceived ease of use, perceived behavior control, and sec.zlrity of transaction that influence the consumer intention to buy e-ticket. The results implicate managerial solutions to develop electronic ticketing system in particular and e-commerce in general.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH