Một số khía cạnh về quản lý tác nghiệp tại cơ sở giáo dục đại học theo quan điểm tự chủ và trách nhiệm xã hội

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thu Hằng Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 371.59 Student participation in administration

Thông tin xuất bản: Khoa học, 2013

Mô tả vật lý: 79-84

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 558485

Autonomy is thought to be indispensable in tertiary education. In order to transform Vietnam's tertiary education system that reflects a market economy and a knowledge-based economy, autonomy and social responsibility is necessary in all institutions. This would be a breakthrough in tertiary education in Vietnam. Autonomy and social responsibility are inseparable and share a dialectical relationship such that autonomy cannot be parted from social responsibility and vice versa. A democratic procedure should result in the creation of laws, with voting a duty. Autonomy, tempered with self-responsibility, is necessary for all tertiary education institutions. They are to take the initiative to plan a development strategy, route and stages to match their potential and current conditions.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH