Nghiên cứu ảnh hưởng của thông số thiết kế hệ thống treo đèn độ êm dịu xe đua f-sea

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Văn Quỳnh Lê, Khắc Tuân Nguyễn, THành Công Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 003.78 Distributed-parameter systems

Thông tin xuất bản: Khoa học và công nghệ đại học Thái Nguyên, 2014

Mô tả vật lý: 47-54

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 558775

The ride comfort and stable movement of the F-SAE racing car is one of the important indicators to evaluate the quality of vehicle design. Thus, the aim of this study was to analyze the influences of design parameters suspension system on vehicle ride comfort movement based on the international standard ISO 2631-1(1997-E). In order to evaluate the influences, a 3D vibration model is established based on the technical parameters of the F-SAE racing car that produced by TNUT in 2013. Matlab7.04/Simulink software is used to simulate and calculate the impact factors. The results show that the influence of the stiffness and damping parameters in the suspension systems on the vehicle ride comfort and stable movement is very obvious. In addition, this study has been given a set of the optimal design parameters for suspension system.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH