Nghiên cứu giảm phát thải độc hại cho động cơ diesel lắp trên xe buýt bằng phần mềm avl-boost

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Xuân Thành Đinh, Vũ Quảng Khổng, Anh Tuấn Lê, Đức Khánh Nguyễn, Duy Tiến Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 621.436 Diesel and semidiesel engines

Thông tin xuất bản: Khoa học và Công nghệ các trường đại học kỹ thuật, 2012

Mô tả vật lý: 77-83

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 558871

This paper presents simulation study of reducing pollutant emissions of diesel buses. The simulation studies were performed on a D1146TI turbocharged diesel engine that equipped with an Exhaust Gas Recirculation (EGR) system combined with a Diesel Oxidation Catalyst (DOC) and a Diesel Particulate Filter (DPF) by using AVL-Boost software. The simulation process was researched at operating regulations of engine and the ECE R49 test cycle. The simulation results showed that the nitrogen oxides (NOX) and Soot emissions are significantly dependent on the recirculation gas rate, and diesel engine emissions on buses can be up toward Euro3 standard when equipped with an EGR system combined with DOC and DPF. These simulation results have provided important information that can usefully assist in the first step of the design process of emission reductidn system for diesel engine on these buses.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH