Sử dụng các băng video để nâng cao các kỹ năng giảng dạy và tự phản ánh của giảng viên sư phạm tại khoa tiếng anh thuộc đại học sư phạm quốc gia hà nội

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả:

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 021.2 Relationships with the community

Thông tin xuất bản: Khoa học, 2013

Mô tả vật lý: 136-142

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 559911

To achieve the objectives of their training courses, it is important for teacher trainees to undertake self-reflection regarding their teaching performance. One valuable tools that can help this is video recording their micro-teaching. A study was carried out to evaluate the effectiveness of using video-recordings to improve teacher trainee microteaching and self-reflection in the course of teaching language components and skills. To fulfill this aim, a basic theoretical background of microteaching, self-reflection and video recording is studied to provide a foundation for the procedure utilized in the research and the input for survey design. To collect data, video clips of micro-teachings, reflection forms and a questionnaire filled by the pre-service students were used. The findings show that all of the subjects had positive attitude regarding the use of video recordings and many teacher trainees recognized that this technique had a good impact, on their teaching performance.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH