Sự tác động của nhận biết thương hiệu đến chất lượng cảm nhận, yêu thích thương hiệu và dự định mua: khảo sát tại thị trường máy tính xách tay việt nam

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Trung Vinh Trần, Bá Thanh Trương

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 959.7 Vietnam

Thông tin xuất bản: TC Kinh tế & Phát triển, 2013

Mô tả vật lý: 44-50

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 559969

 The purpose of this paper is to study a structural equation modeling among such factors as brand awareness (BAW), perceived quality (PQ), brand preference (BP) and purchase intention (PI). Samples were collectedfrom 329 customers who are owners of laptops in the Vietnamese market. Results indicated that: (1) brand awareness has significant positive and direct impacts on perceived quality, brand preference and purchase intention
  (2) perceived quality has significant impacts on brand preference and purchase intention
  (3) brand preference has a significant positive, direct impact on purchase intention. Based on the results, the paper suggested some managerial implications for manufacturers and managers in the Vietnamese laptop market.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH