Thực hiện trách nhiệm xã hội - lợi ích đối với doanh nghiệp

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thu Thuỷ Lê

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 370.115 Education for social responsibility

Thông tin xuất bản: TC Kinh tế & Phát triển, 2013

Mô tả vật lý: 42-49

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 560372

The literature and practices have shown that implementing Corporate Social Responsibility (CSR) helps enterprises cut costs, improve productivity, generate positive image within the community. enhance the brand value and reputation in customers' and partners' minds, and improve enterprise competitive advantages both domestically and internationally. In the current context, CSR is an essential factor that brings multiple benefits to enterprises. The article applies qualitative method to evaluate current situation of Vietnamese enterprises' CSR implementation following Carroll model, and predict the challenges. Based on this, the author suggests some fundamental solutions to improve the enterprises' attitude towards implementation of CSR.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH