Trách nhiệm xã hội của doanh nghiệp việt nam theo khung tham chiếu của hiệp ước toàn cầu (global compact)

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Văn Thắng Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 370.115 Education for social responsibility

Thông tin xuất bản: TC Kinh tế & Phát triển, 2013

Mô tả vật lý: 45360

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 560704

The growth of the business sector, especially non-state businesses, has considerqbly contributed to the, economy s development in the last decades. Besides ensuring a favourable business environment, promot ing corporate social responsibility has become critical for sustainable development. However, businesses are facing internal and external challenges in practicing their social responsibility. This paper discusses some key results from interviews with business managers, government officials, and non-profit organizations. High competition pressure, weak community monitoring, coupled with unclear visions of strategic benefits are key challenges for promoting social responsibility in Vietnam.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH