Văn hóa kinh doanh của người hoa tại thành phố hồ chí minh

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Tấn Thiên Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 299.681 Religions of Khoikhoi and San

Thông tin xuất bản: Nghiên cứu và phát triển, 2014

Mô tả vật lý: 13-21

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 560953

 The article analyzes the characteristics of Chinese business culture in Ho Chi Minh Oity. Accordingly, Chinese business organization has the features of family organization, fellow country men organization and group of goods. About the Chinese etiquette in business, the article analyzes the factors of loyalty in business, hierarchy in business, thrifty in business, community spirit in business
  sociability in dealing with other peoples and close relationships with overseas Chinese. The qualities and traditional culture values of Chinese people is the basis of the existence and development of the Chinese community in Vietnam as well as the concrete and vivid evidence on the unity in diversity of Vietnamese culture. Chinese business culture in Vietnam will contribute positively to the development of the country if it is stably preserved and developed.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH