Sự lai ghép dân gian và bác học trong cấu trúc thể điệu hát nói

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Minh Hùng Châu

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 781.62 Folk music

Thông tin xuất bản: Khoa học (Đại học Quy Nhơn), 2014

Mô tả vật lý: 35-41

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 563460

 The article analyzed the art of talk singing (hat noi) - a very popular form in Ca tru when declaiming poems. Hat noi referred to "singing while speaking"
  therefore, it was necessary for the song to have specific rhythms and outline. A proper structure of Hat noi included 11 sentences inserted with 2 or 4 verses having 5 or 7 words in style of Duong poetry. The first and last sentences were called Muou with verses having 4 or 6-8 words in six-eight style of Folk poetry. The hybridization of different audio organizations between Vietnamese folk and Chinese scholar have produced verses with 8 or 9 free words
  it then became a popular verse of the New Poetry movement in Vietnam. For the above reasons, Hat noi is both folksy and scholarly, both normative and free in the process of modernization of Vietnamese poetry.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH