Vận dụng tiếp cận tìm tòi - khám phá khoa học trong dạy học sinh học

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Khánh Ngọc Trần

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 570.78 Life sciences Biology

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học, 2014

Mô tả vật lý: 90-97

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 564823

 This paper discusses the application of scientific inquiry approach in teaching science. By analyzing one example of teaching Biology, this paper emphasizes the characteristics of inquiry-based instruction in which students can learn how to find knowledge as a scientist, such as: Indentify questions and concepts that guide scientific investigations: Design and conduct scientific investigations
  Use technology and mathematics to interpret the data
  Formulate and revise scientific explanations using logic and evidence
  Recognize and analyze alternative explanations
  Communicate and defend a scientific argument... In this way, they also can practice and improve their problem solving competency, communication and collaboration skills with others ... These are the skills that education should equip learners to be able to have a successful life in the 21st century.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH