Chiến lược hợp tác quốc tế của cơ sở giáo dục đại học tại việt nam: bài học kinh nghiệm của khoa quốc tế - đại học thái nguyên

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Hà Phương Đỗ, Phương Yến Hoàng, Thị Tuấn Linh Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 641.59597 Cooking

Thông tin xuất bản: Khoa học và Công nghệ (Đại học Thái Nguyên), 2014

Mô tả vật lý: 219-224

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 567467

The higher education is an industry that significantly contributes to the development of Vietnam. As Vietnam becomes more and more integrated to the world through which higher education is also experiencing internationalization process, it is important for leaders of higher education instutions to understand the trend of internationalization in higher education and build a appropriate international stragegy for their institutions to develop and survive in the rising industry. Seven (7) individual in-depth, face-to-face interview were conducted with workers at the International School of Thai Nguyen University (ISTNU), one of leading institutions for internationalization, together with official figures and report in higher education. Three theoretical frameworks used in this study are Porter's Five Forces Model, PEST framework and Rudzki's framework as lens for data analysis and discussion. The study aims to provide insights and practical implication for higher education institutions in Vietnam.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH