Bài viết trình bày kết quả nghiên cứu nhằm đánh giá tính khả thi của việc áp dụng các quan điểm và thủ thuật giảng dạy tiếng Anh đặc thù cho trẻ em của một nhóm giáo viên Việt Nam. Kết quả nghiên cứu cho thấy khoảng cách giữa lý thuyết và thực tế lớp học do năng lực cá nhân của giáo viên và mức độ hỗ trợ của nhà trường. Khoảng cách này có thể thu hẹp qua sự sáng tạo, linh động và lòng yêu nghề của giáo viên khi giảng dạy trên lớp, mối liên lạc thường xuyên với phụ huynh và sự hỗ trợ kịp thời của nhà trường.This presentation reports the results of a study in which a group of Vietnamese teachers of English for Grade 3 – 5 children were asked to evaluate the practical application of these approaches and techniques in their teaching contexts. The survey reveals that the gap between theory and practice virtually lies in the quality of the classroom teacher and pedagogical support from the school management. This gap can be narrowed down by the school’s timely support, and with the teacher’s creativity, flexibility, passion in adapting textbooks, conducting classroom activities and communicating with young learners’ parents.