Nâng cao kỹ năng tư duy và khả năng nhận thức cho học sinh qua sử dụng thuật toán trong giảng dạy môn toán ở trường phổ thông

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Tĩnh Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 510.71 Mathematics

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học, 2011

Mô tả vật lý: 38-42

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 620511

Algorithmic thinking are very important for students studying Mathematics. It is believed that if teachers apply algorithms in teaching Mathematics and require students to work more on pencil-and-paper computations, students will have more opportunities to build their thinking skills, the abilities of Mathematic recognitions and computational skills. This paper presents some examples in teaching integral parts where teachers can improve the abilities of mathematic recognitions and algorithmic thinking skills to students by providing procedures or algorithms of each problem to students and require them to do follow up activities.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH