Chiến lược cho học viên và các bước cơ bản để dạy chiến lược mới của sara cotterall và hayo reinders cho sinh viên năm thứ nhất học tiếng anh

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thi Giang Lam Hoang

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 371.33 Teaching aids, equipment, materials

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học, 2011

Mô tả vật lý: 138-143

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 620604

 This study attempts to present what the author has experienced and applied in teaching new strategies to 1st year students of English at Hanoi National University of Education with an example of application into reading strategies for example reading for main idea according to five key steps by Sara Catterall and Haya Reinders (2004). These briefly introduced key steps are: (1) raising learners awareness of the strategy, that is to make them see the importance and the need to study the strategy
  (2) modelling the strategy, the step in which a teacher tries to show how to use the strategy as they read the text for example
  (3) trying out the strategy: at this stage a teacher has to design several activities for students to practice using the new strategy
  (4) evaluating the strategy to see if the students fiud the strategy useful or if they have any difficulties in using it to solve all arising problems
  (5) encouraging transfer of the strategy to new contexts: regular practice and revision should be given to make students work independently in any situations they may have in their lifetime learning process.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH