Nghiên cứu kết quả chiến dịch truyền thông chuyển đổi hành vi hiến máu ở 20 phường xã tại hà nội năm 2010-2011

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Mạnh Quân Ngô, Tiến Dụng Ngô, Anh Trí Nguyễn, Văn Nhữ Nguyễn, Xuân Thái Nguyễn, Hán Phu Trương

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 362.14 Professional home care

Thông tin xuất bản: Y học Việt Nam, 2011

Mô tả vật lý: 106-111

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 622320

 Aim: To evaluate the results of communication activities and blood collection management. Methodology: Interference research
  target groups are residents, blood donors at 20 communes in 9 districts in Hanoi. Results: Organized 8 meetings, 11 trainings
  two main communication methods are mass media and direct communication. Organized 154 broadcasts, delivered leaflets and invitation letters to more than 30 thousand people, organized 59 drives of collection, collected 4.063 units of blood. The donors' indices have positively changed
  for example, the rate of repeat donor increases from 27.7 percent (2010) to 43.78 percent (2011), the donor rejected percentage deceased from 24.8 percent (2010) to 17.6 percent (2011). Conclusion: Communication campaign for voluntary nonremunerated blood donation at 20 communes was organized successfully. Total blood in 2010 is 1,813 units
  total blood in 2011 is 2,250 units (increases by 124.1 percent).
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH