Khoảng cách thẩm mĩ và "đồng nhất thẩm mĩ" trong tiếp nhận tác phẩm văn học ở trung học phổ thông

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Thanh Huyền Đoàn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 801 Philosophy and theory

Thông tin xuất bản: Tạp chí Giáo dục, 2012

Mô tả vật lý: 31-33

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 623946

The essence of literary reception process is to win aesthetic distance and to reach aestnetic empatny. But it is tne aesthetic distance thot makes literary worlcs meaningful, pithy and deep. Consequently, it is essential to research on these two phenomena (also two important concepts of Reception theory) in dialectical relationship to help readers - pupils promote the advantages and overcome the limitations which both the aesthetic distance and aestnetfc empathy create in reading.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH