Đánh giá sự cải thiện khả năng tập trung - chú ý và hành vi của trẻ tự kỷ sau can thiệp ngôn ngữ trị liệu

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Lý Thanh Trần, Thị Bích Hạnh Vũ

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 618.928 Other branches of medicine Gynecology and obstetrics

Thông tin xuất bản: Y học thực hành, 2013

Mô tả vật lý: 46-49

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 631491

Problem: Autism is one from pervasive developmental. Due to the difficulty in attention their language, behavior and social skills had been affected seriously. Objectives: 1) to evaluate the improvement of attention after 3 month's speech therapy intervention. 2) To assess the behaviors disorders (by Gilliam scale [4J) in relation with their improved attention. Method: 35 kids aged 2-6 years, identified autism by DSM-IV. A Larson scale on attention (A- TAC) had been used to evaluate their attention at the moments 1 month and 3 months after speech therapy intervention. The results: The attention skills had been significantly improved after speech therapy for three months (p 0,0001). By this progress there had been found the close positive correlation between behavior skills and attention improvement R
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH