Liên kết và hỗ trợ ngư dân để phát triển kinh doanh cho sản phẩm thuỷ sản - trường hợp mặt hàng cá cơm, tỉnh khánh hoà

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Kim Anh Nguyễn, Thị Trâm Anh Nguyễn, Thị Thanh Thuỷ Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 639.2 Commercial fishing, whaling, sealing

Thông tin xuất bản: Nông nghiệp & Phát triển nông thôn, 2012

Mô tả vật lý: 39-47

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 634798

This article presents the features of value chain of fish products, the case of anchovy fish in Khanh Hoa province. Chart and Structure-Conduct-perfonnance approaches are employed to identify and analyze the relations among stakeholders involved in distribution of anchovy product. The result shows that fishennen generate high value added but receive lowest profit in the value chain. Meanwhile, middlemen and processing companies create lower value added but gain higher profits. Importers are price makers on export fish, therefore in order to meet the requirements of importers on indentifying origions of the products as well as the requirements of consumers on quality of cleaned products, all the stakeholders on the chain have to cooperate together. Therefore, solutions are necessary to cooperate and support fishennen in order to develop business for this item.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH