Phong cách học tập trong sinh viên trường đại học y hà nội và một số yếu tố liên quan

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Phượng Dương, Bảo Giang Kim, Thị Tài Lê, Hoàng Long Nguyễn, Thị Lan Hương Nguyễn, Văn Hiến Nguyễn, Lâm Tới Phùng

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 371.302 Schools and their activities; special education

Thông tin xuất bản: TC Nghiên cứu Y học, 2012

Mô tả vật lý: 160-165

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 638745

Knowledge of learning styles would help training institutions orient necessary activities to develop learning styles according to educational environment and professional requirements. The study aimed to describe the learning styles and to analyze the relationships between some social factors and the learning styles. The results showed that the predominant learning styles of the medical students were Accommodating (39.0 percent) and Diverging (34.8 percent), the proportion of assimilating and converging students was 16.4 percent and 9.8 percent, respectively. The percentage of converging students was significantly higher in the group with study results of "moderately good and above". In conclusion, with the predominant of learning styles in HMU students are diverging and accommodating, students should be oriented to develop converging style because this style is more appropriate for medical professional.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH