Vận dụng lý thuyết kiến tạo vào việc dạy học khái niệm dãy số có giới hạn hữu hạn cho học sinh lớp 11 thpt chuyên

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Sỹ Nam Phạm

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 335.4346 Marxian systems

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học, 2012

Mô tả vật lý: 20-30

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 645587

Ones of the greatest difficulties in teaching and learning the limit concept lies not only in its richness and complexity, but also in the extent to which the cognitive aspects cannot be generated purely from the mathematical definition. In this paper, the author designed basic mathematical tasks which will guide students who are learning of the limit of sequence. It has been shown that experiments that use dynamic manipulation enable students to more easily forming hypotheses, verifying them, rejecting wrong hypotheses and come to a full understanding of limit of sequence.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH