Sử dụng bản đồ tư duy trong dạy học hình học không gian

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Danh Nam Nguyễn, Thanh Mai Phương

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 510.71 Mathematics

Thông tin xuất bản: Khoa học và công nghệ (Đại học Thái Nguyên, 2016

Mô tả vật lý: 125-130

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 654547

This paper presents the strategy of designing, using mind maps in teaching and assessing students' understanding about spatial geometry. Research findings show that mind maps could support teachers to systematize basic knowledge based upon different point of views about geometry in high school. As a result, the students know how to take notes, investigate and expand their ideas in solving spatial geometric problems. Furthermore, the teachers could analyze, evaluate students' ideas of solving problems based on their own mind maps. This analysis also helps the teachers to propose some supporting strategies which provide the students with core knowledge and skills.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH