Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến hành vi mua hàng ngẫu hứng tại thành phố nha trang

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Văn Ngọc Nguyễn, Mai Phương Duyên Phan

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 658.8342 Management of marketing

Thông tin xuất bản: Khoa học Công nghệ Thủy sản, 2014

Mô tả vật lý: 110-117

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 654953

The purpose of this study is to determine some factors that affect the impulse buying behavior of consumers in Nha Trang city. Analysing three hundred thirty nine collected samples from consumers at the markets and supermarket, the quantitative result shows that seven factors affect the impulse buying behavior of consumers in Nha Trang city sorted by their relative importance: Price and discount, Placement of products, Promotion, Advertising, Emotion of customers, Festival season and Company. Based on this result, the researchers have proposed some s4lutions in order to orientate strategy for retailers in Nha Trang city and to help consumers more careful in their buying behavior.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH