Phân tích các yếu tố quyết định kích cỡ tập chọn trong tiêu dùng cá nhân tại thành phố nha trang

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Thị Ngọc Diệp Huỳnh, Thị Thanh Vâng Nguyễn

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại: 339.1 Macroeconomics and related topics

Thông tin xuất bản: Khoa học Công nghệ Thủy sản, 2014

Mô tả vật lý: 191-196

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 655103

Consideration set size is an important factor deciding consumer's choice. This study explores the determinants of consumer's choice through consideration set size. Six factors are expected to affect consideration set size including perceived quality, perceived price, knowledge, convenience orientation, perceived convenience and variety seeking. Structural equation modeling is applied to analyze data sample of 400 consumers in Nha Trang. The statistical testing confirms the reliability and validity of all constructs and measurement model can be representative for data. Five variables except perceived convenience are found to be significantly affects consideration set size. Perceived price is the most important factor. The results imply important policies for Vietnamese seafood companies to compete in domestic market.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH