Are we assessing motor competence? Evidence-informed constructs for motor competence in preschoolers through an Exploratory Graph Analysis.

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Paulo Felipe Ribeiro Bandeira, Cain Truman Clark, Michael Joseph Duncan, Isaac Estevan, Luís Filipe Lemos, Clarice Lucena Martins, Jorge Augusto Mota, Elisabeth Kipling Webster

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 158.1 Personal improvement and analysis

Thông tin xuất bản: England : Journal of sports sciences , 2025

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: NCBI

ID: 688529

Motor competence (MC) is conceptually defined as a multidimensional latent construct that covers the proficient performance in motor skills and its underlying mechanisms This study aimed to statistically provide arguments that MC is a network of interconnected constructs, such as FMS, coordination, and its underlying mechanisms, which are responsible for preschoolers' proficiency in motor tasks. Participated 102 preschoolers (65 girls,
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH