Engagement, user satisfaction, and the amplification of divisive content on social media.

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Micah Carroll, Anca D Dragan, Smitha Milli, Sashrika Pandey, Yike Wang, Sebastian Zhao

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 265.63 Satisfaction

Thông tin xuất bản: England : PNAS nexus , 2025

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: NCBI

ID: 697352

Social media ranking algorithms typically optimize for users' revealed preferences, i.e. user engagement such as clicks, shares, and likes. Many have hypothesized that by focusing on users' revealed preferences, these algorithms may exacerbate human behavioral biases. In a preregistered algorithmic audit, we found that, relative to a reverse-chronological baseline, Twitter's engagement-based ranking algorithm amplifies emotionally charged, out-group hostile content that users say makes them feel worse about their political out-group. Furthermore, we find that users do
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH