Black and Latine parent's science and math support matters: How patterns of parent support relate to adolescents' motivational beliefs and course taking across high school.

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Sandra D Simpkins, Christine R Starr, Nestor B Tulagan

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 940.142 800—899

Thông tin xuất bản: United States : Developmental psychology , 2025

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: NCBI

ID: 716813

 Black and Latine parents play a crucial role in shaping adolescents' math and science motivation and science, technology, engineering, and math (STEM) course taking. However, providing extensive support across various behaviors may not always be feasible nor optimal. Analyzing data from 4,230 Black and Latine families (47% Latine, 46% Black
  50% girls
  70% noncollege educated parents), we identified six distinct parent support profiles using the High School Longitudinal Study of 2009 data set. Four patterns showed higher engagement (
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH