The impact of model eyesight and social reward on automatic imitation in virtual reality.

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Emiel Cracco, Jan De Houwer, Maura Nevejans, Jan R Wiersema

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: United States : Journal of experimental psychology. Human perception and performance , 2025

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: NCBI

ID: 737276

Motivational theories of imitation state that we imitate because this led to positive social consequences in the past. Because movement imitation typically only leads to these consequences when perceived by the imitated person, it should increase when the interaction partner sees the imitator. Current evidence for this hypothesis is mixed, potentially due to the low ecological validity in previous studies. We conducted two experiments (
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH