Promoting Equitable Engagement in Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Care.

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Kim Alleyne, Jason Fogler, Kevin M Simon, Andrea E Spencer, Adiaha Spinks-Franklin

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 355.47 Military geography

Thông tin xuất bản: United States : Pediatric annals , 2025

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: NCBI

ID: 90098

Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a treatable pediatric condition, but children with racial-ethnic minority backgrounds often do not receive timely or consistent treatment. Understanding how systemic racism impacts care and learning from families of color about their experiences can provide critical insights for improving clinical practice and engaging patients equitably in ADHD care. We interweave a mother's experience navigating ADHD care for her son with commentary from an interprofessional team about what clinicians can do for families to reduce the impact of systemic racism on care.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH